Jednoduchým způsobem se děti seznámily s typickým českým ovocem.
V komunitním kruhu jablíčka zkoumáme všemi smysly:
- zrakem ( jakou má jablíčko barvu, že má stopku a bubáka)
- hmatem ( jaký má tvar, velikost)
- čichem zkoumáme vůni
- sluchem (poklepáním u ucha posloucháme, zda jsou slyšet semínka)
Nyní posílám jablíčka po kruhu.
-podáváme si je
- ukazuji, že se kutálí
- děti napodobují, jak si s jablíčkem kutálím z ruky do ruky
Učíme se říkanku ,,Jablíčko"
Jablíčko, jablíčko,
kulaté jak sluníčko.
Sladké jako med,
puso sněz ho hned.
Na závěr rozkrájíme několik jablíček a rozdělíme dětem.
Můžeme tak připomenout pravidlo, umíme se dělit s ostatními.
Didaktická hra: Poznávání červené a žluté barvy .
Ukážeme na jablíčka a pojmenujeme barvu - červená, žlutá.
,,Po školce se projdi, co je červené najdi (žluté najdi)."
Vyhledáváme předměty červené barvy a nosíme je k červenému jablíčku.
To samé opakujeme se žlutou barvou.
Je vhodné časově vymezit dobu hledání, například úderem do bubínku, protože děti mají tendenci hledat a hledat a nosit a nosit. :-)
Píseň ,, Měla babka čtyři jabka"
Měla babka čtyři jabka
a dědoušek jenom dvě.
Dej mi babko jedno jabko,
budeme mít stejně.
Děti jsem vyzvala, kdo si chce zahrát babku a kdo dědka.
Nyní společně zpíváme písničku, abychom si připomněli, kolik jablíček má babka.
Babičce předáváme jablíčka, hezky po jednom a společně počítáme.
Zeptám se dětí, kolik jablek má dědek. Opět zpíváme a při předávání počítáme.
Když zpíváme, dej mi babko jedno jabko (babička předává),
budeme mít stejně, počítáme zda mají opravdu stejně.
Děti písnička zaujala a byly hodně aktivní.
Co ukrývá jablíčko:
Ukázka, jak vypadá jablíčko rozkrojené podél a napříč.
Jak vypadají semínka a jaký mají význam.
Co se semínky, když my lidé je nejíme.
Vymýšlíme a dojdeme k závěru, že je můžeme dát ptáčkům do krmítka.
Výtvarná výchova:
V červeném jablíčku uvidíš hvězdičku,
po vodě pustíš z oříšku lodičku,
popluje daleko, popluje v dál,
sváteční nálada zahalí kraj.
Žádné komentáře:
Okomentovat